انواع بازاریابی شامل شخصی و سازمانی و خدماتی
بازاریابی از نوع شخصی (Personal Marketing)
بازاریاب موفق قادر به شناساندن صحیح توانایی های خود، قبل از شروع هر نوع عملکرد بازاریابی در راستای کالا یا موسسه ای خاص می باشد.
تمامی عملیات در راستای ایجاد، حفاظت یا تحول طرز بینش و نتیجه گیری رقیبان و سایرین نسبت به شخص ، شناساندن و عرضه مزایا و توانمندی خود به اشخاصی که خواستار ونیازمند آن می باشند را " بازاریابی شخصی" می گویند.
"بازاریابی شخصی" علاوه بر شخصیت های خاص مانند: سیاسی، ورزشی، هنری، ادبی و علمی نیز میتواند توسط سایر افراد هم استفاده و بر هر موضوعی تاثیرگذار باشد.
افزایش اعتماد به نفس، امید و کامیابی ثمره این نوع بازاریابی است.
باید در این نوع بازاریابی با شگردها، فنون و شیوه های اجرای آن آشنا شده و لزوم حد اعتدال را در نظر گرفت.
افراد با استعداد، متخصص و دارای ایده هایی ارزشمند که می توانستند جوابگوی مایحتاج شخصی و اجتماعی بسیاری باشند، در اثر عدم توانمندی بازاریابی، فعالیت هایی معدود داشته یا گوشه گیر و نا امید در راه مانده اند.
بازاریابی از نوع سازمانی (Company Marketing)
تمام عملیاتی که نسبت به سازمان سبب ایجاد ، تحول یا حفاظت از نحوه القاء ، برخورد ونتیجه گیری مخاطبین می شود را " بازاریابی سازمانی" می گویند.
بازاریابانی که قادربه شناساندن سازمان بطور صحیح دراجتماع و ارائه شرحی از آن می باشند را با نام" مسئولین روابط عمومی" می شناسند.
در این سازمان باید در راستای بهبود بخشی و ارزیابی تجسم افراد نسبت به سازمان تلاش کرد.
بازاریابی از نوع خدماتی (Marketing services)
مدیران در این نوع بازاریابی فعالیت آنچنانی ندارند لیکن پذیرفتن اساس بازاریابی توسط شرکت های خدماتی و بنا کردن برنامه های خود برمبنای عنصر چهارگانه بازاریابی سبب دستیابی آنها به نتایج مثبت شده است.
در همه جوامع امروزی مقادیر به کارگیری و اشتغال خدماتی افزایش یافته است و شکوفایی بیشتری در نتیجه تجارب وعملیات پیچیده حاصل می گردد.
در پست بعدی با شما در مورد بررسی اصول اولیه طراحی سایت استاندارد صحبت خواهیم کرد. هر روز ساعت 21 منتظر پست های جدید ما باشید.
مراجع و مواخذ:
